Aktuálně ze 2. třídy

Motivace je nejen ve škole důležitá, ale i v životě hraje obrovskou roli. Často se těžko hledá a velmi rychle se i vytrácí.

My však máme Mimoně, kteří nám často pomáhají.

Každý z nás má svého vlastního Mimoně, kterého si vylepšuje. Vylepšit si ho může za získání mimoňových mincí. Za celý den lze získat tři mince - za přípravu na hodinu, za práci v hodině a za úklid pracovního místa. Po získání třech mincí je možné otevřít šuple, které odkryje novou kartičku pro Mimoně (barvu pleti, barvu vlasů, oblečení, doplňky apod.).

Až otevřeme všechny šuplíky, bude náš Mimoň dokonale vybavený a my budeme plni očekávání, jaká nová motivační mapa nás bude čekat!

44316694_505140936558239_3678172776402780160_n.jpg

Čekal nás velmi výživný den plný historických událostí.

Zprvu jsme se vrátili do minulosti a zkusili jsme si navodit atmosféru konce války. Mísily se v nás různé pocity, o kterých jsme si povídali a dostali jsme se až k historickým událostem po roce 1948. V tomto časovém úseku jsme se dozvěděli, kdo byla osoba č. 2 - Milada Horáková. Pomocí obrazového materiálu, výtisků časopisu Vlasta a videí jsme si přiblížili osudy Milady Horákové.

V historii jsme putovali směrem k současnosti a dostali jsme se až do let 1968, kde jsme odhalili naši další osobu č. 3 - Jana Palacha. 

Seznámili jsme se i s jeho osudem. Poté se děti pokusily tuto část dějin výtvarně zpracovat v hodině VV. 

44169735_1050205641815971_4896447894954967040_n.jpg44085455_488331881662436_2231443279314944000_n.jpg

    44113629_2463067453710997_7153627666279563264_n.jpg

Tento rok je pro naši zemi výjimečný!

Uplynulo sto let, kdy vzniklo Československo.

Sto let je vskutku dlouhá doby a my se budeme tento měsíc vracet zpátky do minulosti a pokusíme se odhalit šest osob, které v rozmezí sta let žili a nějakým způsobem se zapsali do dějin českého státu.

Ve čtvrtek jsme již první osobu odhalili a nebyl to nikdo jiný, než první československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk.

Kdo bude další?

Nechme se překvapit, určitě se to dozvíte!43223450_271693926794352_5477370632947630080_n.jpg

V rámci zeměpisu a učiva KRAJE ČR jsme zahájili projekt. 

Tento projekt spočívá v odprezentování vybraných krajů samotnými žáky 5. ročníku. Každý žák má za úkol vypracovat prezentaci na dva kraje. Jakým způsobem prezentaci pojme, záleží na samotném žákovi. Součástí prezentace jsou i úkoly v pracovním sešitě. 

Žáci by se tímto způsobem měli naučit samostatnosti, výběru důležitých informací, schopnosti vystupovat před spolužáky.

Tento týden byly odprezentovány první dva kraje. 

Výstup se velmi povedl! Byl doplněn i o obrazový materiál, žáci se dozvěděli plno nových informací,reagovali, diskutovali, společně si vytvořili i shrnující nástěnku.. 

Těšíme se na další prezentaci..

42940146_107157493533927_4824808433163173888_n.jpg

43006828_281509225836658_1422470679986438144_n (1).jpg

Každé úterý se přivítáme v ranním kruhu a žáci již nedočkavě vyčkávají, jaká samostatná práce je bude čekat.

A co to je ta samostatná práce?

Ráno obdržím arch, kde jsou vypsány úkoly s příslušných předmětů a kde je také místo na mé hodnocení, které vytvářím před odevzdáním úkolu.

Arch si podepíšI a jdu pracovat na libovolné místo ve třídě. Na vypracování mám čtyři vyučovací hodiny. Záleží na mně, v jakém pořadí úkoly vypracuji, zda si mezitím něco vyrobím, co je k nabídce, nebo si chvilku čtu a poté se vrácím k práci, avšak vše musím mít odevzdané a zkontrolované do půl dvanácté. Když úkol vypracuji, přijdu za paní učitelkou, která mi ho zkontroluje. Pokud mám zájem, opravím si chyby, avšak nemusím a mohu si vyžádat známku okamžiě, záleží na mně. Pokud mám hotovo, mám možnost procvičovat online testy na počítači, AZ - kvíz, vyrábění, čtení hlavolamy, pracovní listy za knoflíky apod.

Tento způsob výuky má u žáka podporovat:

  • volnost – učit se zacházet se svobodou, získat odpovědnost
  • samostatnost – učit se samostatně pracovat
  • spolupráce – učit se pracovat v kolektivu

Ukázka z hodiny:

42958237_2065781130108332_7025365778018861056_n.jpg

  43001599_256002098395588_4526597429188886528_n.jpg 

 

Druhý zářijový týden nás navštívil Martin Mařík - zdatný cestovatel. Podělil se s námi o své zážitky z cesty na Novém Zélandu, kde strávil mnoho dní, a svou přednáškou namotivoval nejednoho nadšence.

Niky z páté třídy vzala přednášku jako výzvu a sama se stala přednášejícím pro zbytek školy a také se podělila o své zážitky z prázdninového putování po Norsku.

Niky, děkujeme!

 41959006_321709865053679_70210878359732224_n.jpg

41856520_327192994699636_1151086874966622208_n.jpg

Babí léto nás provází v září a je škoda trávit hodiny tělocviku v budově školy. Rádi chodíme ven, cvičíme na čerstvém vzduchu, využíváme ke cvičení přírodní materiál a zkoušíme různé skupinové hry. 

 

Míč v ruce měl již každý a každý s nim minimálně jednu za život házel.

Hod kamenem i klackem též každý zvládá, avšak..

Jaký je hod listem či vlastní botou?

Čím se lépe háže a co dál doletí?

I to jsme tento týden v hodině tělocviku zkoušeli!

41846301_1142753599233045_2979267394163179520_n.jpg

Kontakty

Základní škola a Mateřská škola Plavsko
Plavsko 39
378 02 Stráž nad Nežárkou

605 745 664, 384 385 266
skola@zsplavsko.cz
www.zsplavsko.cz

ID datové schránky: atjmgjg
IČO školy: 709 850 22
č. účtu: 604200329/0800

Zřizovatel

  Obec Plavsko
  www.plavsko.cz